En ansökan om bistånd enligt socialtjänstlagen skall göras av den enskilde eller dennes legala företrädare.
Om du överlåter till någon annan företrädare att ansöka i ditt ställe behöver du utfärda en giltig fullmakt.
Vad händer sedan?
1. Kontakt - En handläggare kommer att kontakta dig eller din företrädare för att påbörja en utredning om behov.
2. Utredning - Genom telefonkontakt och personligt möte gör handläggaren en utredning om vilket/vilka behov du har.
3. Prövning - Din ansökan prövas mot Socialtjänstlagen för att bedöma att du har rätt till det stöd du ansöker om.
4. Beslut - Din ansökan kan antingen beviljas eller avslås.
De personuppgifter som du lämnar till oss behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Mer information om vad detta innebär för dig hittar du på kommunens hemsida tanum.se/integritetspolicy.
Inloggning krävs för denna e-tjänst
E-tjänsten måste signeras innan inskick
Tillgänglig som PDF