Information för beställning av insats vid tillfällig vistelse enligt SoL och LSS - för biståndshandläggare i bosättningskommunen
Beställning av instatser
Beställningne ska vara vistelsekommunen tillhanda senast sex veckor innan vistelsen kan påbörjas. Frmaförhållningen krävs för hemtjänstens resursplanering.
Det är av yttersta vikt att biståndsbeslutet är anpassat efter boendemiljön i vistelsekommunen. Beställd insats kan skilja sig från gällande biståndsbeslut i hemkommunen
Hur ser familjegemenskapen ut under vistelsetiden? Är serviceinsatserna beställda på rätt nivå?
Viktigt att informera brukaren om att ta med sig sina personliga hjälpmedel till vistelsekommunen.
Avbeställning
Avbeställning av planerad vistelse ska meddelas 14 dagar innan planerad start, i annat fall utgår faktura enligt beställning.
Fakturering
Tanums kommun fakturerar beställd tid, inte utförd tid. FÖr trygghetslarm tillkommer en instalationsavgift utöver hyran. När det gäller matdistributionen tillkommer en transportkostnad utöver portionspriset.
Beställning av insattser till funktionshindrade
Vid insats till funktionshindrade enligt både SoL och LSS, använd samma blankett som ovan.
Utredning skall bifogas. Ange vilket uppdrag om vilka insatser som ni beställer från Tanums kommun.<Br><Br>
Hemsjukvård och rehabilitering
Beställs via telefonsköterska vardagar 8.00-16.00, telefon 0525- 185 51. Blankette fås av telefonsköterskan.
De personuppgifter som du lämnar till oss behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Mer information om vad detta innebär för dig hittar du på kommunens hemsida, tanum.se/integritetspolicy
Inloggning krävs för denna e-tjänst
E-tjänsten måste signeras innan inskick
Tillgänglig som PDF